Det finns en flicka...

..Som jag går till ibland.  Så sjöng Christer Björkman, fast vi alla är nog övertygade om att det itne är flickor han går till  första hand. Hur som, det var absolut inte det jag tänkte skriva om.

Jag tänkte skriva om att det finns en flicka, en flicka som ingen står ut med. Kanske någon någonstans i världen men jag har i alla fall inte hittat någon sådan ännu. Hon är allt som man inte vill att en flicka ska vara, och dessutom skrattar hon vansinnigt högt (ofta så hon viker sig dubbel) åt sina egna skämt medan resten av personerna i rummet ser på med största förvåning i ögonen. Tycker hon verkligen att hon är rolig?

Hon är så oerhört tråkig så att det känns som att man är på väg ner i graven bara man ser henne men hon kan inte på något sätt förstå att hon är en på tok för stor portion för gemene man så att alla bara blir fruktansvärt irriterade på henne! Och fan, inte nog med det: HON KAN INTE ENS UTTALA SITT EGET NAMN ORDENTLIGT!

Nog om henne, nu till något helt annat.

Vem fan uppfann klarinetten? Det har aldrig någonsin funnits ett mer ologiskt instrument. Vad är vitsen med att ha olika grepp i olika oktaver och dessutom ha ihåliga klaffar, det är bara som en liten ring som sitter runt lufthålet. Varför kunde man inte sätta dit solida klaffar så att det är okej att missa några millimeter med sina svetiiga prinskorvsfingrar utan att det påverkar tonen ett dyft! FÖRBANNELSE!

Imorgon ska jag repa med efteterna (Ja, det blir F om man läspar (Läfpar)) inför East Festival... tror jag. Jag får vara med på en hel låt! Förra året spelade jag fem (-ish) låtar av otroligt sviktande kvalitet så i år får jag nöja mig med en. Desto roligare får jag sola likt en Charlie Parker på rohypnol, och eventuellt någon ledsjukdom som gör att jag inte kan röra fingrarna lika snabbt. Den 30e maj på Mååååsssen i Skogås, eastfestival.se

Sist men inte minst, mitt förra inlägg, som tycks vara skrivet för en kort stund sen skrev jag i förra veckan men lyckades inte publicera förrän nu, därav de täta intervallen mellan de två senaste inläggen.

Yours Sincerely,

Mr. Roovers

Kommentarer
Postat av: Josefine Ålhund

Den flickan är outhärdlig. Jag ville verkligen förgifta hennes energidryck imorse.

2009-05-19 @ 19:35:52
Postat av: Herr Häst

Frökens energidryck är inte av den karaktären som lätt låter sig förgiftas.

2009-05-25 @ 14:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0