Hierarki.

När jag åkte pendeltåget hem för en liten stund sedan förbryllades jag av den enorma mängden människor av asiatisk ursprung som invaderade tåget i Älvsjö, det var till och med så att de dristade sig till att omge mig där jag satt ensam i min "fyra".

Ett kort tag därefter anländer ännu en asiat som uppenbarligen är bekant med mannen mittemot mig. De skakar hand och den asiatiske mannen som inte känner den nytillkomne reser sig snabbt upp och ger (nästan ursäktande) sin plats till den nytillkomne.

Jag som är av den funderande arten började genast granska mannens händer för att hitta blodspår samtidigt som jag funderade på hur många han hade mördat för att uppnå den respekten hos undersåtarna. Eftersom han börajde bli lite gråhårig gissade jag på minst ett par tusen.

Det var dagens fundering det.

Ska förövrigt tillägga att jag idag är något attraktivare än vanligt. Jag har nämligen spelat en spansk gitarrlåt med ingen mindre än el Presidente Castro! Jag har också spelat idas sommarvisa med Norea men det är ju inte så mycket att hänga i julgran.

Bonne Nuit (15:59)

Kommentarer
Postat av: Din gitarr "kompanjon"

jag trodde fler än jag hade kul när vi satt där och spelade.... men tydligen inte... och du kanske behöver bli påmind om att jag är VÄLDIGT hämndlysten... ja är tvungen att varna dej så du inte dödar mej sen för att jag inte gjorde det innan "det" hände... moahaha moahaha

2009-05-21 @ 16:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0