Varför skriver ingen?

Till och med på den GEMENSAMMA bloggen blir jag lämnad ensam, alldeles allena! Fy på er!

Idag har jag tänkt ungefär en miljon smarta tankar, de flesta alldeles för dumma för att nämnas i en blogg.

 Jag tittade lite på Danmark - Tyskland i handboll och tyckte att det borde införas en regeländring så att danskarna får längre time out-tid. Det tar ju så lång tid att förstå vad de säger. Kort därefter såg jag att den tyske tränaren hade en gigantisk mustcasch som orden kunde fastna i, läget utjämnat! För övrigt; en tysk med mustasch. Så originellt!

För att avlsuta tänkte jag nedteckna valda delar ur mitt senaste alster: Den ständige herr Svenssons vett och etikett

Det förefaller inte helt onaturligt att konversationer kan bli krystade ju längre de pågår, därför kan det vara bra att ha ett lager med så kallade "isbrytare".  Herr Svenssons favoriter är dock så väldigt kompatibla med världsläget att de kan användas mitt i brinnande diskussion.

Exempel 1:
Tre personer diskuterar något viktigt. Herr Svensson känner ett starkt behov av att hävda sig och bryter således inte bara isen, utan förstör hela samtalet, genom att vråla : "Nu luktar man svett!"

Exempel 2:
Ibland kan det bara kännas som att alla har vänt en ryggen och att man inte existerar i rummet. Klassiker som "Äter hon sylt!?" funkar alltid för att få uppmärksamhet.

Är man bjuden till någons hem är det ett säkert kort att komplimentera inredningen. Se dock till att göra det precis när du anländer till hemmet och inte efter en femtimmars-vistelse, speciellt inte genom att säga "Är det här ditt rum?".

För att vara extra tydlig: Herr Svensson hade suttit i värdinnans rum i ett par timmar innan han frågade!

Nu har jag minnsann bidragit till bloggens framväxt. Gnäll på de andra och tveka inte att slå de med påkar!

//Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0