Smart herre..

Återigen sitter jag här, ensam och övergiven i den arla morgonstund. Josefine skrev i bloggen igår. Malte och Janne har inte visat sina väsen. Många fånar!

En artikel i aftonbladet skriver denna morgon om de farliga färgämnena i mat, de s k E-ämnena. Oh Himskans intressant!! Nej, det var inte speciellt intressant men det fick mig att tänka på en intressant herre som jag träffade för några veckor sen.

Jag och Steffo McCardude var som vanligt för snåla för att köpa kaffe och för lata för att koka eget så vi stod på medborgarplatsen där några snälla tanter delar ut gratis kaffe varje fredagskväll. Obs! Vi köper aldrig ketchup heller, vi går bara till McDonald's och hämtar den.

Hur som, när vi står där kommer en herre fram och norpar en bulle och en tant frågar glatt om han vill ha sig en kopp java till bullen, men herren svarar att han inte vill ha droger. Det hela tedde sig något mystiskt då han dels hade en cigarett i mungipan och dels såg ut som om han hade stoppat i sig både det ena och det andra genom åren. Vi skrattade ljudligt åt den paradoxala herren.

Det var då han blev smart

Han förklarade att han hade funderat. Det syntes verkligen på honom att han suttit hemma i sin funderarstuga och tänkt på hur han skulle lägga fram sina argument. Han sa att det var inte tobaken som var farlig, men han konstaterade att pappret i cigaretten var vitt och ställde sig frågan: "Är det nyttigt att andas in blekningsmedel?"

Nu vet jag inte riktigt varför jag skrev det här, möjligen för att han hade boots. Han var hur som helst en världsstjärna.

För övrigt, en herre på min gata har röda mocka-boots och det brukar sitta en tant på bussen som jag känner igen jättemycket men inte vet varifrån, och jag kan ju inte fråga heller eftersom hon då bara kommer tro att jag limmar på henne.

Nu ska jag göra som Josefine och avsluta med ett visdomsord. Jag tar mitt från Itzhaks julevangelium

"Julklappar är som stryk, det är roligare att ge än att få"

//Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0