Gaaah!

Vissa dagar kan jag irritera mig över saker som jag inte har minsta lilla mikroskopiska anledning att egentligen bry mig om. Det här är en sån dag!

Jag stör mig på nåt så jävla otroligt på alla som säger "One Three Hill" (oftast fjortisar eller halvfjortisar faktiskt, är väl antagligen mestadels de som tittar på skiten) Det heter väl för helvete "One Tree Hill"! "TREE"!  Som U2:s låt från The Joshua Tree

Många av de som säger fel läspar dessutom mer än märkbart och är i allmänhet lagom underliga så uttalet kan tyckas låta "One Free Hill" vilket får allt att låta som en klämmig titel till något marxistiskt manifest.

Gör om gör rätt för helvete!

För att avsluta i dur så att säga så kom jag just på att "manifest" är ett väldigt kul ord om man uttalar det som två sammansatta ord och har så pass mycket fantasi att man kan måla upp en bild i huvudet.

Vore kul att bli bjuden på någon mani-fest någon gång. Helst mytomani-fest eller nymofomani-fest. Hemskt ogärna pyromani-fest.

Nu ska jag sluta löjla mig. Adieu!

Vill bara tillägga att jag aldrig har sett eller ämnar se ett enda avsnitt av One TREE Hill!

// Martin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

annars blir det ju ONE FREE HILL? då är det ju ett nytt program :D

2009-01-21 @ 21:10:06
Postat av: Anonym

Men lilla pojke andas.. Kalla de för OTH så blir det inga problem och du borde se ett avsnitt för det är faktiskt bra.

Låter som att du haft dig en dålig dag

2009-01-21 @ 21:25:35
Postat av: Anonym

one tree hill suger! det har spårat ut totalt

2009-01-21 @ 21:57:58
Postat av: Niklas

För mig är det ett mysterium hur det är "three" som du främst irriterar dig på, om man ställer det i jämförelse med personernas outhärdliga gaphalssjuka.



Sa de inte tree i de flesta fall för övrigt?

2009-01-22 @ 07:30:01
URL: http://bobbymusic.blogg.se/
Postat av: Arandur

Godmorgon. hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med bloglovin och tipsa gärna andra om den också :)

2009-01-22 @ 07:36:45
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: martin

jävla arandur

2009-01-22 @ 19:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0