Jävla Josefine Skålpund!

Idag satt ca 75% av den här bloggens ägare i skolcafeterian och klagade, sin vana trogen, på de skyhöga priserna. Josefine, som till skillnad från mig och Malte har något som kallas socialt behov frågade om vi inte ville spela Laserdome i helgen.

Jag, som ständigt måste tillrättavisa folk, sade att Cybertown är väl bättre varpå Josefine svarar att hon menade att vi skulle gå till Cybertown men spela Laserdome. Hon menade alltså att aktiviteten som utförs på Cybertown heter Laserdome. Jag och Mattias vägrade hålla med och menade att Cybertown och laserdome är olika ställen och att aktiviteten inte nödvändigtvis har något namn utan att om någon säger "Vi ska till Cybertown/Laserdome" så förstår man vad de ska göra där.  Josefine gav sig dock inte utan fortsatte hävda att aktivitens namn är Laserdome, dessutom fick hon medhåll från några typer som går samhälle (så det var väl ingen vidare hjälp). Stämningen var spänd och handgripligheterna hängde i luften.

Kort därefter berättade jag om grälet för Niklas och medgav att det på sin höjd kunde heta "Laser Game". Det kan han intyga. Han kan också intyga att jag vägrar ge mig i sådana här saker och har ett sjukt behov av att ha rätt. Därför har jag nu kollat på Cybertowns hemsida där det med stora bokstäver står "Laser Game Arena".

Summan av kardemumman är alltså att Josefine har haft fel och borde lära sig att inte lyssna på folk som går samhälle eftersom man kan utgå ifrån att de har fel.

Detta var trivialt, så för att skapa balans: Befria Tibet!

//Martin -  För dagen allierad med Malte

Kommentarer
Postat av: Malte

Vår allians var kort men fruktsam.



Nästa allians inleds under nästa ölrunda då alla i vår närhet skall smutskastas.

2009-02-05 @ 22:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0