Gnugg i Braen

MItt inlägg kommer, sin titel till trots, inte att handla om hur man bäst gör bort sig offentligt. Den kommer istället behandla det omåttligt intressanta ämnet Subkulturer och dess anhängares samspel med de lokala miljöerna i kollektivtrafiken.

Tanken slog mig idag när jag satt på 742an mot Huddinge C då det plötsligt klev på en bleksvart varelse. Nu förstår jag att ni kliar febrilt i era huvuden och frågar er hur svart kan vara blekt, men det är faktiskt möjligt för vissa. De har så mycket svarta kläder, accessoarer och färger i övrigt att den lilla hud man kan skåda framstår som vit som krit.

Min första tanke var förstås som alltid "Men för helvete.... och så vidare..." men sen slog mig tanken att den där personen kunde mycket väl få vara, fast den passade absolut inte in där. Jag kom då på den snygga affärsidén att man borde bygga om bussarna så att de passar alla. Den som såna som hon jag såg får åka på kan ju vara en källare där man kan dricka blod.

Så om något storföretag, i första hand busstillverkare, bara kontaktar mig så kan vi säkert göra upp om ett licensavtal.

Mr. Roovers - allmän pseudonym

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0