Jag är som stålmannen...Nästan i alla fall.

Imageskapande glasögon [redigera]


Glasögonbärare har i många sammanhang ansetts vara intelligenta, i andra har de varit nördar. I synnerhet personer med tjocka glas har förknippats med nördighet. En tönt som Clark Kent kunde till exempel med sina glasögon knappast misstänkas vara Stålmannen. Den unga bibliotekarien eller bokhandelsbiträdet med uppsatt hår och glasögon förvandlas till en skönhet enbart när hon släpper ner håret och tar av sig "brillorna".

Källa: Wikipedia

När jag läste detta blev jag först glad. Jag är nämligen glasögonorm och att folk betraktar en som intelligent pga detta är ju en trevlig tanke (nördteorin brydde jag mig inte om, lite kul är att jag jobbat som bibliotekarie dock).
  Sedan slog det mig att: "Fan, jag använder ju linser varje dag". Då förstår ju inte folk hur smart jag är, eftersom jag faktiskt har synfel trots att de inte kan se det. Jag ställdes nu inför två alternativ.
 
1. Börja använda glasögon till vardags och visa alla att jag, trots min hårfärg inte är så dum.   
2. Fortsätta bära linser och ja, låta allas världsbilder förbli som vanligt.


Efter en lång, inre överläggning, gick jag för att hämta mina glasögon. Det fick bära eller brista, trots allt är det ju avsevärt mycket lättare att ta på sig ett par glasögon än byta hårfärg. Då slog det mig. Men "Daaaa!", man kan ju inte lite på fakta från Wikipedia! Hur skulle det se ut om man gjorde ut ett projektarbete t ex?
 
/Josefine - Ja, det var en pik om att Wikipedia inte är en pålitlig källa.
 
  


Kommentarer
Postat av: mrattin

har du inte skrivit lite fel på första alternativet? Det ska väl stå glasögon istället för linser?



Jag tycker också att mitt problem är värre, när jag har glasögon får jag bara skit för det.

2009-03-28 @ 07:22:44
Postat av: Ensamma knähundar

Det är ju för att du är så ful i dem.

2009-03-28 @ 17:59:58
Postat av: mrattin

Eller för att alla är avundsjuka för att jag är så otroligt vacker.. Du är ful!

2009-03-28 @ 19:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0