Nu ska vi gå och cybertowna...

Jag vill i detta inlägg försvara mig efter påhoppet av Martin Rost i tidigare inlägg.

Till att börja med så kan jag konstatera att Martin Brost har fått allt om bakfoten (någon som är chockad?). Jag gjorde nämligen klart att jag kunde gå med på att det hette Laser Game och inte Laserdome. Det var väl egentligen det som var kärnan i diskussionen, alltså att själva aktiviteten hade ett NAMN och inte att jag kallade det just laserdome? Herr Rost hävdade nämligen bestämt att man bara sa att man skulle till Cybertown och så förstod hela världen vad man skulle göra där. Jag ifrågasätte då honom och påpekade att om någon utländsk person, som en skåning, skulle komma till hufvudstaden på besök så är det ju långt ifrån säkert att denne vet vad man sysslar med på Cybertown och att man då var tvungen att säga vad fan man skulle göra där. Den alltid lika envisa Martin vägrade dock gå med på att "spelet" hade ett namn. Men komiskt nog så var det han själv som berättade för omvärlden att man spelar laser game eller som vi säger på svenska, laserspel, på Cybertown. 

Trevligt dock att Martin nu erkänt hur fel han faktiskt hade, och jag hoppas att han är man nog att erkänna att jag faktiskt hade rätt redan från början då jag inte sa emot det minsta när någon kom med förslaget att det kanske heter laser game.

/Josefine

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahahahaha! ^^ bäst, Jossan!

2009-02-06 @ 06:48:22
URL: http://www.metrobloggen.se/bsv
Postat av: martin

för det första: Hahahahahahaha! ^^ sämst, Emma!

för det andra: Det är bara svaga människor som kommer med såna här efterkonstruktioner. Josefine har hela tiden hävdat att spelet heter laser dome. Laser game nämndes inte ens! FY FY

2009-02-06 @ 07:43:21
Postat av: Emma

spela roll, det var fortfarande kul :P

2009-02-06 @ 15:03:03
URL: http://www.metrobloggen.se/bsv
Postat av: Jossan

Tack för ditt stöd Emma, jag har såklart rätt i det jag skriver.

2009-02-06 @ 17:31:38
URL: http://metrobloggen.se/bsv
Postat av: Malte

Jag är rädd för att Martin har rätt i att det är något av en efterkonstruktion som Blosefine försöker få till stånd (Jag vet, jag vet.... Fnittra på Blossan). Fröken Blossan har nämligen hela tiden hävdat att det heter Laserdome och inte Lasergame vilket hon nu försöker få det att se ut som.



Fy Blosefine, ta nederlaget som en man.

2009-02-06 @ 18:11:30
Postat av: martin

dessutom har josefine särskrivit laserspel

2009-02-06 @ 19:34:00
Postat av: Malte

Illa, illa, mycket illa.

2009-02-08 @ 18:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0